Toiminta-ajatus

Savonlinnan Toimintakeskus ry:n tarkoituksena on toimia yhteiskuntavastuullisesti Savonlinnan ja lähikuntien alueella edistämällä osallisuutta ja kehittämällä työllistymisen, kierrättämisen ja tuetun asumisen toimintojen mahdollisuutta.

Yhteiskuntavastuu

Toimimme yhteiskuntavastuullisesti noudattamalla lakeja ja asetuksia, välittämällä ihmisistä ja toimimalla vastuullisesti

Osallistaminen

Savonlinnan Toimintakeskukselle osallistaminen merkitsee sosiaalisen osallisuuden edistämistä

Työllistäminen

Annamme mahdollisuuden työllistyä ja vahvistaa omia voimavaroja työn myötä

Asuttaminen

Mahdollistamme sosiaalisen asuttamisen ja tuemme arkeen ja asumiseen liittyvissä asioissa

Visio

Tulevaisuudessa Savonlinnan Toimintakeskus ry on kierrättämisen ja työllistämisen haluttu yhteistyökumppani ja edelläkävijä toiminnan ollessa omarahoitteista.

Asiakaslähtöisyys

Savonlinnan Toimintakeskus on asiakaslähtöisen räätälöidyn toiminnan, sosiaalisen osallisuuden ja vertaistuen tehokas edistäjä ja tarjoaja.

Pirtti-toiminta

Pirttien omat asunnot takaavat sen, että asunnottomuutta ei ole Savonlinnan seudulla.

Arvot

Savonlinnan Toimintakeskus ry:n toiminta on yksilökohtaista ja oikeudenmukaista. Toimintamme on vastuullista sekä kestävän kehityksen mukaista.

Ihmiskeskeisyys

Ihmiskeskeisyys on yksi arvoistamme. Kohtelemme kaikkia yksilöllisesti ja inhimillisesti

Oikeudenmukaisuus

Kohtaamme kaikki samanarvoisesti, oikeudenmukaisesti ja yhdenvertaisesti

Vastuullisuus

Toimimme vastuullisesti ja ekologisesti luonnonvarat huomioiden. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Jäsenet

Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä jokainen yksityishenkilö, oikeuskelpoinen yhdistys tai säätiö, joka hyväksyy yhdistyksen tarkoituksen ja säännöt.

Jäsenmaksu vuodelle 2024 on työttömiltä, opiskelijoilta ja eläkeläisiltä 10€, muilta 15€. Yhteisöjäsen 50€.

JÄSENKORTTIA NÄYTTÄMÄLLÄ SAAT 15% ALENNUKSEN KIERRÄTYSMYYMÄLÄN NORMAALIHINTAISISTA TUOTTEISTA.

Hallitus

Hallitus vuonna 2024